بیماری زونا به انگلیسی - An Overview

Wiki Article

روانشناس برای درمان پارانوئید کلیه علائم فرد را با دقت بررسی می‌کند.

احتمال ابتلا به اختلال سوء مصرف مواد و اختلال هراس در افراد مبتلا به پارانویا از موارد دیگر بیشتر بوده است.

واکسیناسیون می‌تواند هم در برابر آبله‌مرغان و هم در برابر زونا از فرد محافظت کند. ​

احتمال اینکه افراد مبتلا به این اختلال زودتر از افراد بدون اختلال شخصیت دست از کار بکشند، بیشتر است.

چند روز پس از شروع ناراحتی پوستی (یا به ندرت، چند هفته پس از آن)، بثورات مشخصه زونا ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها به طور معمول به عنوان خوشه ای از تکه‌های قرمز کوچک شروع می‌شوند و در نهایت به تاول‌های کوچکی تبدیل خواهند شد. این تاول‌های پُر از مایع در نهایت باز می‌شوند و زخم‌های کوچک به آرامی خشک می‌گردند و از بین می‌روند.

آنها ممکن است آزمایش خون را توصیه کنند، تا تعیین کنند که آیا آنتی بادی لازم برای مقابله با ویروس آبله مرغان را دارید یا خیر. اگر آنتی بادی وجود داشته باشد، این بدان معناست که فرد قبلا آبله مرغان گرفته است ولی شاید آن را به یاد نداشته باشد یا در برابر آن واکسینه شده است.

​عاملی که این ویروس را تحریک می‌کند معمولا روشن نیست، اما ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که اتفاقی رخ دهد که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و ویروس را وادار به فعال‌سازی مجدد کند. ​

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص هستند (هذیان عظمت)

اگرچه اکثر افرادی که زونا می‌گیرند فقط یک بار به آن مبتلا می‌شوند، اما افرادی هستند که با تمام شدن دوره بیماریشان، بیماری دوباره در آنها عود می‌کند. زونا در افراد مسن و در افراد دارای سیستم ایمنی زونا چیست ضعیف شایع‌تر است.

درد و ناراحتی این علائم می‌تواند خوردن و نوشیدن را مشکل کند.

واکسن تضمین نمی‌کند که هرگز به زونا مبتلا نشوید، اما مدت زمان بیماری و شدت آن و همچنین خطر ابتلا به عارضه‌ی پست هرپتیک نورالژیا را کاهش می‌دهد.

 فلج خواب یا بختک چیست و چطور درمان می شود؟ اسفند ۲, ۱۴۰۰

به جرات می‌توان گفت که ازدواج با اختلال شخصیت پارانوئید یکی از سخت‌ترین تجربه‌هایی است که یک فرد می‌تواند در زندگی داشته باشد.

بیشتر بدانید: چه عواملی باعث ایجاد لالی انتخابی می شود؟

Report this wiki page